Skit!


Jag brukar alltid lägga mig vid 22-23 tiden på kvällen. Igår var det fredag, så vi satt uppe och tittade på film. Sötmosen somnade i soffan och jag var vaken.

Plötsligt ringer hemtelefonen kl 1:30 och jag flyger upp och springer för att hämta den. Under tiden hinner jag tänka ganska mycket på vad som kan ha hänt och är superrädd för vad jag kommer få reda på när jag svarar. Det var okänt nummer och när jag svarat får jag höra tjejen i luren som säger: "Hej, jag ringer från polisen och inget jättehemskt har hänt. Är *** hemma?". Jag säger ja och ger honom (som är yrvaken) telefonen.

Han hoppar upp ur soffan medans polisen pratar med honom och tittar ut genom fönstret. När han lägger på säger han till mig att någon har kört in i bilen som står parkerad utanför.

Så vi går ut där polisen står och killen som kört in i parkeringsräcket, vår bil, och bilen som vår bil åkt in i. Killen försöker rädda sin bil så gott det går och vi tittar runt och fotar.

Vi gick in igen efter en stund och polisen stack och killen likaså. Hans bil står kvar och vi går ut med bättre kamera för att fota.

Killen som körde bilen påstod att hans hjulinställningar varit fel, men det är bara skitsnack. Han kunde kommit undan med det om det hänt något med hjulen när han väl krockat. Men Abdulraham ägde inte bilen själv och han var asylsökande (hade inget körkort), så han hade bara ett kort från migrationsverket. Det var inte hans bil (en annan abdul) och bilen var inte försäkrad.

Det är nu man blir så himla förbannad.

1. Vad gör man i landets tredje rikaste kommun kl 1-2 på natten? (fördomar kommer inte från ingenstans)
2. Varför har man en bil som inte är trafikförsäkrad (lag)?
3. Varför kör man utan körkort? Det är ingen KAMEL!!
4. Vad händer med honom nu? Varför åkte inte han fast för att ha kört utan trafikförsäkring och utan körkort?
5. Varför ska vi sitta och dra i detta nu?
6. Varför är det så att vi måste vänta fler månader längre bara för att abdulraham och abdul inte har skött sina kort?

Om ni inte förstår mig, så skriv gärna!

"(#¤/&=")(¤#/!"##%&?#=""¤(/%/())=")"#(¤/%&(%)¤#"=("#¤%&





Kommentarer
Postat av: Camilla

Men faaaaaan också, igen. D känns som om d alltid händer nått med den bilen, ni får aldrig ha den i fred =( Det är ju dessutom så jävla jobbigt att behöva trassla med försäkringar och skit när man har annat att tänka på.

2010-03-20 @ 11:51:57
Postat av: S1

Borde vara en direktorsak till en hembiljett... bådar inte direkt gott för att bli en bra medborgare.

2010-03-22 @ 13:16:16
Postat av: Emma

gud vad sorgligt att du skriver såhär Sandra. Jag trodde du var smartare än så! Verkligen besviken

2010-03-30 @ 20:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0