IKEA,

Det blev en lång dag igår. Den började med att jag åt, för att få energi. Sen började jag städa så smått. Jag visste inte var jag skulle börja, men så länge man börjar någonstans, så löser sig allt annat.

# Så jag började med disken.
# Efter det, plockade jag lite överallt. Matbordet var fullt med disk (ren och smutsig), verktyg, spottar, kakel och mat, så det städade jag undan.
# Sen rensade jag det vi skulle spara, det vi skulle slänga och det som skulle ner till förråden.
# Sen dammsög jag golvet i köket, hallen och lite i vardagsrummet.
# Sen plockade jag undan ännu mer saker som låg på golvet i vardagsrummet.
# Jag lade entrémattan på plats och bar ner saker till förrådet.
# Sen vek jag all tvätt som var torr, och la in kläderna i byråerna.
# Sen tog jag tag i toaletten. Började med att skrapa bort alla klistermärken, sen sprutade jag ner hela badrummet med rengöring och sen skrubbade jag vasken, badkaret, golvet och toaletten. Det blev superskinande rent. Jag vart supernöjd.

Sötmosen spacklade lite i förrådet och köket och plockade undan, sen ville vi till IKEA, för att fixa lite hyllsystem till förrådet och datorbord, så vi fick i ordning alla papper och skit där inne. På vägen hem åkte vi inom Sötmosens föräldrar och snackade lite. De hade börjat riva i bastuhuset i trädgården, det kommer bli jättefint när det är klart. Jag hade fått ont i ryggen, så jag lade mig i hängmattan och vilade, superskönt. Sötmosen lade sig i den andra hängmattan en stund också. Sen undrade sötmosens mamma om vi ville äta lite grillad korv där, så det gjorde vi också. Sen åkte vi hem och bar upp alla saker vi hade handlat. Det blev bara tre runder, men jag var helt slut, så det kändes i kroppen ändå. När vi kom hem var klockan över 8, så vi ställde sakerna och tittade på film och gick och lade oss isället.

Idag är det jobb som gäller. 12 - 20.15. Inte speciellt sugen på det idag, men är ju ledig till lördag sen.

Peace out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0